Park Inn by Radisson inleder samarbete med “Spotted by Locals”
Idag tillkännagav hotellkedjan Park Inn by Radisson ett nytt partnerskap med den onlinebaserade cityguiden ‘Spotted by Locals’.
24 april 2015,
‘Spotted by Locals’ erbjuder den ultimata reseguiden till 50 städer runtom i Europa. Alla tips kommer från lokala invånare i de respektive städerna, som är ivriga att visa upp det bästa deras stad har att erbjuda.
Det här är första gången som Park Inn by Radisson skriver ett varumärkesavtal med en onlineaktör som tredje part. ’Spotted by Locals’ grundare Bart och Sanne van Poll kommer att bo elva nätter på olika Park Inn-hotell i Europa och ge ärliga omdömen om varje hotell de bor på. Bland annat kommer de att besöka Stockholm, Prag och Berlin.
– Eftersom vi ofta reser för att träffa våra bloggare har vi länge insett betydelsen av ett centralt beläget och bekvämt boende. Vi är jätteglada över möjligheten att bo på Park Inn by Radissons hotell under vår tvåmånadersresa genom Europa, säger Bart van Poll, grundare av ’Spotted by Locals’.
– Det här spännande samarbetet representerar ett nytt steg på vägen mot att skapa ett så relevant, informativt och intressant innehåll som möjligt för våra digitalt kunniga gäster. De är trötta på tråkiga, daterade omdömen och guider; de vill ha aktuell information, skriven av folk som de själva, för folk som de själva: aktuell, cool och modern. Det här samarbetet kan ge dem just det, och vi ser fram emot att jobba med Bart och Sanne för att det ska hända, säger Pieter Vanden Abeele, Park Inn by Radissons chef för sociala medier.
’Spotted by Locals’ började dela information på Park Inn by Radissons blogg den 14 april 2015. Läs mer på: blog.parkinn.com/spottedbylocals.
Se alla inom temat här