Ny Sponsorchef på Åbro Bryggeri
På nya platser Niklas Nestlander är ny sponsorchef på Åbro Bryggeri. Niklas har lång erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling, med fokus på varumärke. Mellan 2010 och 2012 hade han ansvaret för försäljningen och affärsutvecklingen hospitalityförsäljningen på AB Stockholm Globe Arena.
21 augusti 2015, uppdaterad: 21 augusti 2015
Sedan 2012 har han arbetat som Commercial Director på AIK Fotboll. Ansvarsområden har bland annat varit utveckling av sponsorstruktur, ansvar för säljavdelning och övergripande ansvar för partners och medlemskap. Det var också Niklas som var kundansvarig för den prisbelönta kampanjen Paint it Black.
– I mitt uppdrag på AIK Fotboll har jag fått flera olika kontakter inom Åbro Bryggeri. Det finns något spännande med både Åbros historia och det innovativa som gör det utmanande att anta det här uppdraget, säger Niklas Nestlander.
– Jag ser fram mot att få börja arbeta med mina nya kollegor och har stor respekt för det hantverk de utför, genom att varje dag leverera med hög kvalitet och service. Samtidigt måste vi vara både innovativa och nyfikna för att behålla vår position som Sveriges äldsta familjebryggeri.
Se alla inom temat här