Johanna Carlberg ny marknads- och kommunikationschef på Södra Teatern
På nya platser Johanna Carlberg har anställts som marknads- och kommunikationschef på Södra Teatern med ett övergripande ansvar för marknadsföringen av teaterns fokusområden: scenkonst, event och restaurang/nattklubb.
23 september 2015,
– Det känns otroligt kul att få utveckla Södra Teaterns kommunikation med hjälp av så kunniga och erfarna kollegor. Vi sitter just nu och arbetar med mål och visioner för 2016-2019 och diskuterar alltifrån att göra ett galleri med ateljé och konstnärsbostad med Stockholms bästa utsikt till att öppna en internationell restaurang med hjälp av nya svenskar. Det finns så mycket outnyttjad yta och kreativitet i denna anrika byggnad så möjligheterna är oändliga, berättar Johanna.
De senaste tre åren har Johanna drivit eget som marknadsföringskonsult och grafisk formgivare med ett kundsegment framförallt inom F & B och hotell, exempelvis Stockholm Meeting Selection, Vitamin Well, Svenska Brasserier och Högskolerestauranger. Hon har även arbetat med uppstart och utveckling av nya företag och organisationer.
2009-2012 var Johanna anställd som marknadskoordinator och grafisk formgivare på Berns där hon projektledde marknadsföringen av restaurangerna och arbetade med bland annat Stockholm Filmfestival, Fashion Week, Designveckan och olika konstutställningar.
– Södra Teatern har en komplex verksamhet med ett digert program av scenkonst, events och aktiviteter av olika slag. Med tanke på Johannas erfarenhet från just underhållnings- och restaurangbranschen kändes hon som ett självklart val för tjänsten, avslutar Ingmari Pagenkemper, VD och konstnärlig ledare på Södra Teatern.
Se alla inom temat här