Visit Sweden rekryterar ny kommunikationschef
På nya platser Visit Sweden har rekryterat Malin Westling som kommunikationschef. Malin Westling har lång erfarenhet från bland annat Semper, Lantmännen och Riksantikvarieämbetet som kommunikations-, medie- och varumärkesansvarig. På Visit Sweden ska hon ansvara för kommunikationen med ägare, samarbetspartners och övriga intressenter i Sverige.
23 augusti 2018,
Visit Sweden marknadsför Sverige som destination mot utländska turister och gör varje år en lång rad marknadsaktiviteter globalt, med fokus på nio utlandsmarknader. I Sverige kommunicerar Visit Sweden om sin verksamhet och sina tjänster mot ägarna staten och svensk besöksnäring och mot samarbetspartners i marknadsföringen.
Malin Westling ska leda och stärka kommunikationen av Visit Swedens verksamhet för ägare, partners i besöksnäringen och andra branscher samt övriga intressenter i Sverige och blir ansvarig för avdelningen Corporate Communications. Hon började sin tjänst den 15 augusti.
- Visit Sweden bidrar till att öka intäkter och sysselsättning i Sverige, genom att vi får fler utländska turister att upptäcka landet. Att vi nu gör det tydligare för besöksnäringen vilka möjligheter som finns att nå utlandsmarknaderna behöver synas mer och Malins erfarenhet och kunskap kommer att stärka oss mycket, säger Ewa Lagerqvist, vd för Visit Sweden.
Malin Westling var senast kommunikationschef på livsmedelsföretaget Semper, där hon ansvarade för företagskommunikation och varumärkesprofil. Hon hade där stort fokus på att göra kommunikationen tydlig och sammanhållen för både interna och externa mottagare, till exempel myndigheter, medier och konsumenter. Malin Westling har tidigare varit presschef på Riksantikvarieämbetet och Lantmännen, arbetat med strategisk kommunikation på Riksrevisionen och med marknadskommunikation på SJ.
- Jag är stolt och glad att få engagera mig i ett bolag som lyfter fram det bästa med Sverige utomlands och jag ser grymt mycket fram emot att få bidra till att göra Visit Swedens insats för Sverige och besöksnäringen synlig för fler, säger Malin Westling.
Malin Westling tar plats i Visit Swedens ledning med titeln Chief Corporate Communications Officer. Ledningen består i övrigt av vd Ewa Lagerqvist, Chief Experience Officer Jennie Skogsborn Missuna, Chief Brand and Strategic Marketing Officer Michael Persson Gripkow, Chief Business Development Officer Patric Lindström och Chief Financial Officer Hanna Stenholm.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.