Stockholm får ett POP HOUSE HOTEL med temarum och live-spelningar
Mötestrender Melody Hotel har bytt namn till POP HOUSE HOTEL. Huset, som redan inrymmer Svenska Populärmusikens Historia, ABBA The Museum, Swedish Music Hall of Fame samt en POP Shop, har redan tagit emot över 600 000 besökare. Nu utvecklas hotell och restaurang ytterligare ett steg mot musiken.
26 mars 2015, uppdaterad: 1 juni 2015
Björn Ulvaeus berättar att målsättningen är att helt och fullt integrera verksamheten mellan ABBA The Museum, Swedish Music Hall of Fame och hotellet. Och eftersom avsikten är att förverkliga visionen om ett Musikens Hus i Stockholm, känns namnbytet till POP HOUSE HOTEL naturligt.
- Våra hotellgäster och restauranggäster ska veta vad de får när de kommer till oss. Till sommaren planerar vi en musikscen på vår uteservering. Vi kommer även exklusivt att inreda ett antal rum med musik som tema. Vi vill att POP HOUSE HOTEL skall förknippas med musik i alla former. I vintras hade vi ett internationellt låtskrivarläger med 45 up and coming låtskrivare från hela världen. Nu senast ordnade vi, tillsammans med ABBA museet, Katy Perrys avslutningsfest i samband med uppträdandet på Globen, säger Pelle Lindberg.
I december förvärvade Björn Ulvaeus tillsammans med kompanjonerna Conni Jonsson och Pelle Lindberg fastigheten Konsthallen 2 på Djurgårdsvägen 68 i Stockholm, via det nya bolaget POP HOUSE SWEDEN. Fastigheten innehåller tre hyresgäster: ABBA The Museum, Swedish Music Hall of Fame och Melody Hotel.
I februari övertog POP HOUSE SWEDEN driften av Melody Hotel. Hotellet som omfattar 49 rum samt tillhörande restaurang, bar och event-verksamhet, öppnade samtidigt som muséet våren 2013. Utegården mot Djurgårdsvägen är en livfull samlingsplats för besökare från hela världen, inte minst sommartid; med bar, restaurang, live-konserter och event.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.