Steningevik blev Årets Ametist
Det var fjärde året i rad som webbtjänsten Informus delade ut sin utmärkelse till mötesbranschens bästa hemsida. En femmannajury med representanter från såväl reklam- som mötesbranschen har under hösten bedömt många olika sidor i jakten på den bästa. Juryns ordförande Christina Knight från Ogilvyone delade tillsammans med Mikael Bengtson från Informus ut de tre priserna på Kistamässan.
29 januari 2010, uppdaterad: 28 maj 2013
Första pris utgjordes av en 30 kg tung ametistgrotta med lilafärgade kristaller. Ett tungt pris i dubbel bemärkelse som nu kommer att pryda sin plats i receptionen i Märsta. Tvåan och trean fick också kristaller av ametist, men med den lite mer lätthanterliga vikten ett kilo.
Årets Ametist är instiftat av Informus och delas ut till den hemsida om möten som bäst kombinerar egenskaperna säljande, informativt, användarvänligt och aktuellt.
– Syftet med priset är att inspirera och premiera webben som kanal för bokning av konferenser och möten, säger Mikael Bengtson på Informus. Vi vill med denna utmärkelse lyfta fram alla bra sajter.
Juryns motivering till Steningeviks förstapris lyder:
”Snyggt, inspirerande, vackert, informativt och personligt. Kort sagt en fullödig sajt med allt man kan önska sig - till och med en chatfunktion, en gästblogg och en enkel bokningsförfrågan. Man tackar och bo(c)kar! och juryn utser därmed Steningevik till Årets Ametist 2010.”
Den vinnande sidan är producerad av webbyrån Impera i Örebro.
På andra plats kom Sigtunahöjden Hotell och Konferens som av juryn premierades för att på ett bra sätt blanda inspiration och lust med tydlig information.
Äventyrens Ö i Åkersberga fick ta emot tredje pris och belönades av juryn för en sajt som både inspirerar och informerar på ett underhållande och personligt sätt.
Tidigare års vinnare är Smögens Havsbad år 2007, Tammsvik Konferens och Herrgård i Bro år 2008 och 1909 Sigtuna Stadshotell år 2009.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.