Sofie Andersson blir ny marknadschef för Färna Herrgård
På nya platser Sofie Andersson är ny marknadschef för Färna Herrgård och Spa sedan den 1 februari. Hon har de senaste fyra åren arbetat som marknads- och försäljningschef på Stiftelsen Idre Fjäll som är en av Nordens största enskilda fjällanläggningar.
8 februari 2017,
Sofie har en lång och gedigen erfarenhet från marknadsföring, försäljning, PR-arbete, affärs- och destinationsutveckling inom besöksnäringen. Hon började sin karriär som Sveriges yngsta turistchef för Sigtuna Turism och har därefter haft rollen som marknads- och försäljningschef för bland annat Steninge slott, Sala Silvergruva samt Affärsresande och Evenemang vid Uppsala Tourism.
- Färna har varit en personlig favorit för mig under många år när det gäller Spa och restaurangbesök, säger Sofie Andersson. Jag är imponerad över den klass som restaurangen håller och alla utmärkelser de fått genom åren. Jag ser verkligen framemot att få bli en del av deras team och hoppas kunna medverka till nya framgångar, avslutar hon.
Sofie har bidragit till en mycket positiv utveckling vid alla sina tidigare arbetsplatser. Under de senaste tre åren har Idre Fjäll haft en markant ökning av såväl svenska som internationella gästnätter med nästan en fördubbling av logiintäkterna sommartid, vilket Sofie varit en del av som marknads- och försäljningschef.
- Jag är jätte glad över denna rekrytering och är övertygad om att hennes personliga egenskaper och breda erfarenhet från branschen kommer att gynna Färnas fortsatta utveckling, säger Wenche Engström, vd Färna Herrgård & Spa.
- Att hon arbetat i både små och stora företag och lyckats öka såväl besökare som varumärkeskännedom oavsett de ekonomiska förutsättningarna ser jag som en enorm styrka hos henne, avslutar Wenche.
Läs mer om Färna Herrgård på Konferensguiden.se. Här erbjuds du kostnadsfri bokningshjälp med din nästa konferens, kickoff eller event.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.