Scandic stärker satsningen på hotellupplevelsen med ny tjänst
Scandic jobbar sedan ett par år tillbaka målmedvetet för att förflytta varumärket och höja den känslomässiga upplevelsen på hotellen. Som ett led i det arbetet har en ny tjänst skapats, och nyligen startade Ulrika Kjellström Attar i rollen som Manager Brand Experience.
21 oktober 2009, uppdaterad: 28 maj 2013
– Vi har lanserat Scandics vision med en hitsång, vi har ett långsiktigt samarbete med Jamie Oliver och vi har gett ut en egen bok tillsammans med världens mest kända reseguideförlag Time Out. De närmaste åren öpppnar vi nya hotell på centrala adresser i städer som Oslo, Hamburg och Berlin och storytelling blir ett centralt inslag i både design och kommunikation. Utan tvekan utvecklas Scandics varumärke kraftfullt och att vi fokuserar ännu mer på upplevelsen av hotellen genom att skapa en ny tjänst, Manager Brand Experience, är ett viktigt steg vidare. Ulrika Kjellström Attar stärker Scandics kommersiella team med sin erfarenhet av internationella designprojekt och storytelling, berättar Thomas Engelhart, chef för Scandics kommersiella verksamheter.
Ulrika har en gedigen bakgrund inom marknadskommunikation och design, bland annat som europeisk PR-chef för Bang & Olufsen och projektledare på Design House Stockholm. På Scandic jobbar hon med projekt som berör upplevelsen på hotellen, till exempel medarbetarnas nya uniformer, in-room entertainment och nya koncept. En stor och viktig del är att skapa inspirerande berättelser kring de nya hotellen och att jobba aktivt med storytelling i hotellmiljön.
– Scandic är ett företag med stabila värden, som nu jobbar fokuserat för att modernisera och lyfta varumärket, samtidigt som man växer på flera marknader samtidigt. Det är en oerhört spännande utmaning som jag ser fram emot att få vara med om, säger Ulrika Kjellström Attar, ny Manager Brand Experience på Scandic.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.