Resebyrån A Company - ett framgångskoncept redan första verksamhetsåret
Resebyrån A Company, specialist på gruppresearrangemang för företag och organisationer, redovisar vinst i en bransch där många andra tvingats strama åt sin verksamhet.
27 november 2009, uppdaterad: 28 maj 2013
Statistik från Svenska Resebyråföreningen, SRF, visar en nedgång av försäljningen inom segmentet grupp- och konferensresor med hela 43 procent jämfört med året innan. Trots det gör A Company en vinst redan första verksamhetsåret på 738.000 kr på en omsättning om närmare 19 miljoner kr.
– Jag är stolt och glad över resultatet säger VD Caroline Malmberg. Det är roligt att se att vårt koncept uppskattas av kunderna. Vi har kunskapen, kontakterna och verktygen som de större aktörerna, men i det mindre och mer personliga formatet. Vi ser ljust på framtiden och signalerna är att många av våra kunder väljer att fortsätta investera i resor och möten.
– Som nystartat företag har högsta prioritering varit uppsökande av kunder, vilket har resulterat i många uppdrag från företag i olika branscher. Kombinationen av en verksamhetsanpassad struktur och kostnadsmedvetenhet är de främsta faktorerna för
A Companys framgång. Det ökande antalet förfrågningar från våra kunder gör att vi nu planerar att utöka verksamheten under det kommande året.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.