Personligt anpassade Stockholmstips på Nordic C Hotel
Hotell Stockholmshotellet Nordic C Hotel har öppnat sin nya Information Desk som är en del av deras nytänkande koncept. Utgångspunkten för konceptet ligger på ett besök i Stockholm snarare än ett besök på ett hotell.
18 juli 2015, uppdaterad: 18 juli 2015
– Vi är ett omtyckt och centralt beläget hotell. Men vi vet att de flesta av våra gäster kommer hit för nöjen och ärenden i Stockholm – oavsett hur mycket vi jobbar med vår egen profil och vårt varumärke. Därför vill vi vända lite på begreppen. Vi vill få våra gäster att känna sig lika bekväma i hela Stockholm som de gör på vårt hotell, säger hotellets VD Marcus Majewski.
I hotellets lobby har en service som syftar till att ge besökare i Stockholm personligt anpassade tips som hjälper till att skapa en lokal och äkta upplevelse av staden. Åsa Berggren, Stockholmsambassadör, har anställts för att bemöta gästerna och hjälpa dem till en minnesvärd Stockholmsvistelse.
Om hotellet
Nordic C Hotel erbjuder 367 hotellrum, 12 möteslokaler, bar och restaurang på Vasaplan i Stockholm city. Verksamheten arbetar konsekvent med miljöledningssystemet ISO 14001.
Nordic C Hotel var det första hotellet i världen att erbjuda en permanent isbar året om. Icebar by Icehotel Stockholm har sedan öppningen 2002 erbjudit en spektakulär isdesign och haft en konstant innetemperatur på sju minusgrader.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.