Johanna Mattsson ny VD för Pop House
På nya platser Pop House, som driver ABBA The Museum och POP HOUSE HOTEL på Djurgården i Stockholm, får ny VD när Pelle Lindberg lämnar över ansvaret till Johanna Mattsson. Hon tillträder den 1 februari och kommer närmast från IHM Business School. Mattsson har bred internationell erfarenhet, främst inom destinationsbranschen.
25 januari 2017,
– Vi är väldigt positiva, att kunna ha attraherat Johanna Mattsson som med sin internationella erfarenhet, sin energi och sin entusiasm kommer att ta Pop House vidare enligt den vision som ägarna har. Pelle har genomfört det uppdrag vi satte upp initialt, och skapat de fantastiska förutsättningar som vi ville ha för att bygga vidare på. Vi vill med vår satsning ge Stockholm, Djurgården och POP HOUSE ännu fler gäster som njuter av musik, mat, dryck och upplevelser, säger Björn Ulvaeus.
– Jag ser fram mot uppdraget och att använda mina tidigare erfarenheter från destinationsutveckling, digitalisering och internationellt arbete för att leda verksamheten in i nästa fas, säger Mattsson.
Sedan bildandet av POP HOUSE med fastigheten Konsthallen 2, ABBA The Museum och POP HOUSE HOTEL i samma bolag, har ett ambitiöst arbete pågått att integrera verksamheterna. Nu har många av bitarna fallit på plats med bl.a. gemensam organisation, skapandet av en ny restaurang, byggnation av ett nytt glashus och öppningen av ”Good Evening Europe!”, den första temporära utställningen i ABBA The Museum.
Pelle Lindberg fortsätter att vara aktiv i bolaget och kommer att driva nya satsningen Konsthallen 15. Med denna stora satsning har POP HOUSE som avsikt att expandera verksamheten och ta en ledande roll på Djurgården som en av Europas ledande turistdestinationer.
– Fokus ligger den närmaste tiden på bl.a. att utveckla utställningen i ABBA The Museum, dessutom är vi i en startfas för att digitalisera försäljning, marknadsföring och service. Det blir spännande projekt för Johanna att driva. Vi vill också utveckla flera, framför allt musikanknutna verksamheter, som kan stärka Stockholms identitet som ”Music City”, säger Conni Jonsson, ägare i POP HOUSE.
Johanna Mattsson bakgrund: Affärskonsult inom digitalisering, IHM Business School. VD, Destination Lofsdalen. Event Development Manager (i Frankrike och Japan), LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton S.A.
Läs mer om Pop House på Konferensguiden.se och boka din nästa konferens eller kickoff här.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.