Hotel Pigalle - först i Europa med servicegaranti
Hotell Sedan Hotel Pigalle öppnade i Göteborg 2014 har boutiquehotellet fått uppmärksamhet i både svensk och utländsk media för sin design och servicenivå och rankas idag som ett av Sveriges bästa på TripAdvisor. Nu tar man nästa steg och lovar pengarna tillbaka om du som gäst inte är nöjd.
12 juni 2017, uppdaterad: 12 juni 2017
I mars öppnade Pigalle sin första och enda svit, Suite Belle, och modevärldens mest inflytelserika magasin, internationella Vogue, var inte sena att utnämna den till världens mest dekadenta. Nu tar man nästa steg när man som första hotell i Europa lanserar en servicegaranti som innebär pengarna tillbaka om gästen inte är nöjd med sin vistelse i sviten.
- Pigalles ambitioner kring service och total upplevelse är mycket höga och vi mäter oss med de bästa internationella boutiquehotellen. Vårt mål är alltid att upplevelsen ska vara så bra att gästen vill komma tillbaka och vår nya servicegaranti för sviten är ett sätt att visa att vi verkligen menar allvar med det löftet, förklarar Bobby Wallén, General Manager.
Money-back-guarantee - en ny trend
Inom detaljhandeln är begreppet öppet köp mer regel än undantag, medan servicebranschen inte haft samma utveckling och det finns idag inget annat hotell i Europa som uttalat en money-back-guarantee. Kanske kan Hotel Pigalle rent av skapa en ny trend inom en bransch där olika bokningskanalers starka position gör ökad gästnöjdhet och lojalitet till en ständigt aktuell fråga?
- Vi är så stolta över vår svit som verkligen är essensen av Pigalle. Vi är också enormt självsäkra i att kunna leverera value-for-money varje dag. Så egentligen är inte detta steg särskilt konstigt för oss. Snarare väldigt lustfyllt och spännande. Mer överleverans till våra gäster helt enkelt!, avslutar Bobby Wallén.
Läs tidigare artikel om Hotel Pigalle här.
Läs mer om Hotel Pigalle och boka din nästa konferens på Konferensguiden.se
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.