Elite Hotels är första hotellkedjan att använda Spotify Business
Mötestrender Elite Hotels skapar tillsammans med Soundtrack Your Brand, exklusiv leverantör av Spotify Business, en ännu bättre gästupplevelse. Med en integrerad musiklösning säkrar Elite Hotels att gästerna möts av rätt musik, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. I och med Spotify Business säkerställer man även att musikanvändandet sker på ett korrekt sätt.
17 juni 2015,
Satsningen innebär att Elite Hotels blir en föregångare i branschen, både i Sverige och internationellt, när man som första hotellkedja i världen använder Spotify Business för att sprida musik på alla sina hotell. Tillsammans med Soundtrack Your Brand, som hjälper företag inom främst handels- och hotellsektorn, skall musikens förmåga att förstärka varumärken och upplevelsen tas tillvara.
– Det är väldigt spännande att få hjälpa Elite Hotels att skapa en nationell musikidentitet som förbättrar upplevelsen och känslan hos deras gäster. Det är just i denna typ av sammanhang som Soundtrack Your Brand visar sin fulla potential och vi ser fram emot att få samarbeta med ett så välrenommerat premium-varumärke som Elite Hotels, säger Ola Sars, vd och grundare, Soundtrack Your Brand.
Projektet innebär att två svenska entreprenörsbolag, som delar en strävan att göra rätt för sig, gör en gemensam insats för att säkerställa att musikupplevelsen levereras på ett ansvarsfullt sätt och att musikentreprenörer ska få rätt kompensation för sitt arbete.
– Elite Hotels har alltid gästen i fokus och vår strävan är att ge våra gäster en totalupplevelse som de gärna och ofta återvänder till. Musik är en viktig komponent för att skapa denna upplevelse och med Soundtrack Your Brands expertis kommer vi kunna ge våra gäster det där lilla extra, säger Bicky Chakraborty VD, grundare och ägare av Elite Hotels of Sweden.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.