Best Western lanserar nya logotyper
Hotell Best Westerns klassiska logotyp har varit en symbol för kedjans drygt 4 100 hotell i mer än 100 länder sedan 1993. Nu lanseras en ny logotyp, med ett modernt utseende som ska attrahera en bred kundgrupp och som återspeglar företagets utveckling.
1 oktober 2015,
Best Western Hotels & Resorts, som är kedjans nya namn, identifierar företagets ”masterbrand” samt alla varumärken. I dagsläget ingår följande varumärken i portföljen; Best Western, Best Western Plus®, Best Western Plus Executive Recidency®, Best Western Premier®, Vib och BW Premier Collection. I samband med detta lanseras även nya logotyper för Best Western, Best Western Plus och Best Western Premier.
– Under mer än två decennier har Best Western haft en välkänd och tydlig logotyp. Mot denna bakgrund fortsätter vi nu vårt arbete. Nu inleder vi en ny era, med ett nytt varumärke som tydligare visar vad vi står för och erbjuder och som samtidigt har ett modernt utseende, säger David Kong, VD på Best Western Hotels & Resorts.
– Med vår nya grafiska profil och ett helt nytt ”masterbrand” kommer vi att bli en tydligare aktör, både på den lokala och den globala arenan, säger Johan Kukacka, VD för Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia. Det blir också en tydligare skillnad mellan våra olika varumärken i och med att alla får olika utseenden. Idag har vi sex varumärken som inom kort kommer att utökas med nya.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.