Berns Salonger byter namn
Berns Salonger kortar av sitt namn till Berns. I samband med bytet får företaget även ny logotyp och grafisk profil för att tydliggöra Berns utbud.
11 oktober 2011, uppdaterad: 28 maj 2013
– Namnet Berns är väl inarbetat hos allmänheten, våra gäster kallar oss för Berns så namnbytet känns naturligt. Dessutom är vi en internationell destination där ordet Salonger är svårt för våra utländska gäster, säger VD Yvonne Sörensen Björud.
Berns Salonger byter i samband med namnändringen även utseende genom en ny logotyp och grafisk profil där undervarumärkena blir mer framträdande. Berns Salongers sex affärsområden kommer att heta Berns Asiatiska, Berns Bistro, Berns Hotel, Berns Concerts, Berns Event och Berns 2.35:1 och får unika logotyper.
– Den nya grafiska profilen anspelar på vår historiska byggnad, vårt arv och ursprung. Samtidigt är det viktigt för oss att förtydliga vårt utbud genom att ge de olika affärsområdena ett unikt uttryck, säger Yvonne Sörensen Björud.
Arbetet med den nya grafiska profilen är framtagen i samarbete med designbyrån Neumeister.
– Vi har skapat en identitet som speglar Stockholms vackraste salonger och rum på ett modernt sätt. Resultatet är en identitetslösning som förändras beroende på vilken del av Berns utbud som gästen tar del av, säger Peter Neumeister, creative director på Neumeister.
Berns Salonger påbörjar namnbytet till Berns den 30 november. Den nya grafiska profilen syns redan i samband med att Berns Hotel är nytt festivalhotell för Stockholm Filmfestival 9–20 november.
Se alla inom temat här
Senaste i Mötesnytt
Öijared Resort Västergötland
Konferenspärlor Istället för trängsel och stress, kunde kollegorna på Philips i Göteborg njuta av vilsam natur, effektiva möten och en känsla av gemenskap på bekvämt avstånd från stadens brus. – Vi har faktiskt fått mer värde för pengarna här, säger konferensarrangör Torbjörn Luther.